שיווק ופרסום מסעדה או בית קפה

המלצות לקוחות הינם מנוע מרכזי בקידום מסעדות ובתי קפה. החל תגובות על כתבות באתרי אוכל, דרך המלצות באתרי מסעדות כגון REST או 2eat, בלוגים של פודיז ועד רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם בהם לקוחות מצלמים את המנות ומחווים עליהן את דעתם. בנוסף לכך, כיום ישנן גם אפליקציות המיועדות לפודיז או אפליקציות פרסום מבוסס מיקום.

המכנה המשותף לכל הערוצים הללו ליצור היזון חוזר בין הלקוח למסעדה בזמן אמת. מרבית הלקוחות בוחרים את המסעדה או בית הקפה אליו הם רוצים להגיע תוך שימוש באחד מערוצי הפרסום שנזכרו למעלה והקבלת ההחלטה מושפעת מאוד משני גורמים עיקריים: המלצות של לקוחות וצילומי המסעדה והמנות.

מסעדות ובתי קפה חייבים להתחשב בתהליך קבלת ההחלטות של הלקוח ולפגוש את הלקוח הפוטנציאלי בכמה שיותר ערוצי שיווק.

שיווק מסעדה או בית קפה חייב להיות הוליסטי ולשלב בין אתר אינטרנט, דף פייסבוק עם תגובות וצילומים, חשבון אינסטגרם, תגובות בלוגרים ונוכחות בפורטלים ואפליקציות של מסעדות. כל זה צריך להיעשות באופן שוטף ואינטגרטיבי.

ככל שהמסעדה תציע ערך מוסף גדול יותר ללקוחות בכל נקודה בתהליך, כך היא תצליח לגייס את הלקוחות לסייע בשיווק המסעדה והפצת הסיפור ברחבי הרשת.

מדובר במערך שיש צורך לתכנן ולהיערך אליו בהקשר של צילום מקצועי, כתיבה שיווקית, תגובות מהירות לביקורת גולשים ויצירת עניין בלתי פוסק בנעשה במסעדה. כמובן שיש לזכור שהעיסוק המרכזי של המסעדה הוא להכין ולהגיש אוכל וניהול שוטף.

לכן יצירת מערך שיווק ופרסום למסעדה או בית קפה חייב להיות יעיל, סיסטמתי וישים וכמובן יעמוד במסגרת כספית סבירה, אחרת לא תהייה לו הצדקה כלכלית.

אלסר מזון יודעים איך לבצע מערך השיווק והפרסום של מסעדה באופן יעיל וישים שלא יעשה לכם חור בכיס – נסו אותנו